۷ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۲ ثبت شده است

زیارت امام حسین در روز اول ماه رجب...


بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم صل على محمد و آل محمد و عجل فرجهم


السلام علیک یا أبا عبد الله, السلام علیک یا ابن رسول الله، السلام علیک یا ابن أمیر المؤمنین، السلام علیک یا ابن فاطمة الزهراء سیدة نساء العالمین، السلام علیک یا أبا الأئمة الهادین المهدیین، السلام علیک یا صریع الدمعة الساکبة، السلام علیک یا صاحب المصیبة الراتبة، السلام علیک وعلى جدک وأبیک، السلام علیک وعلى أمک وأخیک، السلام علیک وعلى الأئمة من ذریتک وبنیک، أشهد لقد طیب الله بک التراب، وأوضح بک الکتاب، وجعلک وأخاک وجدک واباک وامک و بنیک عبرة لأولی الألباب، یا بن المیامین الأطیاب التالین الکتاب، وجهت سلامی إلیک صلوات الله وسلامه علیک، وجعل أفئدة من الناس تهوی إلیک، ما خاب من تمسک بک والتجأ إلیک. صلى الله علیک وعلى أخیک أبی الفضل العباس،وعلى اختک ام المصائب زینب وعلى ولدیک العلیین الشهیدین وعلى ابن اخیک القاسم وعلى ابن عمک وسفیرک مسلم ابن عقیل وعلى المستشهدین بین یدیک جمیعاً ورحمة الله وبرکاته.
۲۲ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۵:۳۴ ۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
علی علوی

شاد شدن از مصیبت دیگران


بسم الله الرحمن الرحیم


رسول اکرم صل الله علیه و آله و سلم:


لا تُظهِرِ الشَّماتَةَ بأخیکَ فَیَرحَمَهُ اللّه ُ و یَبتَلیَکَ (میزان الحکمه،ج6، شاد شدن از مصیبت دیگران )

 از مصیبت برادرت اظهار شادى مکن ، که خداوند به او رحم مى کند و تو را گرفتار مى سازد.  

۲۱ ارديبهشت ۹۲ ، ۲۱:۰۰ ۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
علی علوی

هتک حرمت پیکر مطهر حجر بن عدی توسط "ارتش آزاد سوریه"



گروه بین الملل مشرق ـ عناصر وهابی گروهک تروریستی موسوم به "ارتش آزاد سوریه" در شنیع ترین اقدام هتاکانه خود از بدو آغاز فعالیت های فرقه ای در کشور سوریه که با هدف دامن زدن به آتش تفرقه بین مسلمانان انجام گرفته است، با حمله به مرقد مطهر "حُجر بن عدی" (رحمة الله علیه) و تخریب ضریح و نبش قبر آن صحابی جلیل القدر، پیکر تازه و آغشته به خون او را بیرون کشیده و با خود به سرقت بردند.


گزارش مشرق حاکی است یگان موسوم به "هماهنگی منطقه عدرا البلد در حومه دمشق" وابسته به ارتش آزاد سوریه، با انتشار این خبر در صفحه فیسبوک خود و انتشار تصاویر این هتک حرمت بی سابقه، اعلام کرد: «این بارگاه "حجر بن عدی الکندی" یکی از قبور معروف نزد شیعیان در "عدرا البلد" در غوطه واقع در حومه دمشق است که قهرمانان ارتش آزاد سوریه، آن را نبش کرده و جنازه را به مکان ناشناخته دیگری منتقل کرده و دوباره دفن کردند تا دیگر این مکان، مرکزی برای شرک ورزیدن به خدا نشود.»
ادامه مطلب...
۱۴ ارديبهشت ۹۲ ، ۲۱:۵۷ ۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
علی علوی

یا زهرا سلام الله علیها


بسم الله الرحمن الرحیم

ای بهشت قرب احمد (ص) فاطمه(س)

لیله قدر محمد (ص) فاطمه(س)

ای سه شب بی قوت واز قوت تو سیر

هم یتیم و هم فقیر و هم اسیر

بقیه در ادامه مطلب....
ادامه مطلب...
۱۱ ارديبهشت ۹۲ ، ۰۰:۳۸ ۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
علی علوی

4روش برای رهایی از اندوه ها


بسم الله الرحمن الرحیم 


4روش برای رهایی از اندوه ها


امروزه روشهای گوناگونی برای ایجاد شادی و نشاط و کاهش غم و اندوه پیشنهاد می شود که بسیاری از آنها یا تاثیر کمی بر شادی دارند، یا تاثیر آنها بر شادی کوتاه مدت است، و یا در کوتاه مدت یا دراز مدت بر روح و جسم انسان اثرات نامطلوبی باقی می گذارند.(آرجایل، 2001)

امید

این امر اهمیت به کارگیری روشهایی را که ضمن تامین شادی و نشاط و بر طرف نمودن غم و اندوه معایب روشها و تکنیکهای نوین را هم نداشته باشد و در عوض به رشد معنوی انسان نیز کمک کند بیش از پیش روشن می سازد.

روشهایی را که حضرت علی (علیه السلام) برای ایجاد شادی و نشاط و بر طرف نمودن غم و اندوه توصیه نموده است، می توان به سه دسته روشهای شناختی، رفتاری و شناختی- رفتاری تقسیم کرد که در ادامه به بحث روشهای شناختی با آوردن عین عبارات حضرت علی (علیه السلام) اشاره خواهد شد و نقش عمل به این توصیه ها در ایجاد شادی ونشاط و برطرف نمودن غم واندوه تبیین خواهد شد.

1- توجه به فنا پذیری و دگرگونی حالات دنیا: حضرت علی (علیه السلام) در نامه خود به سلمان فارسی می فرماید:

"... و اندوه دنیا را از سر بیرون کن، ‌زیرا یقین به جدایی و دگرگونی حالات آن داری ."(نامه68)

ادامه مطلب...
۰۷ ارديبهشت ۹۲ ، ۰۵:۴۰ ۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
علی علوی

کجای عقل زنان ناقص است؟!!



بسم الله الرحمن الرحیم 

کجای عقل زنان ناقص است؟!!


امام علی(علیه السلام) در عمل و سیره با دلسوزی و کمک کردن در امور منزل نیز به شأن و منزلت زن بها می‌داد. امام صادق(علیه السلام) می‌فرماید: «امیرالمۆمنین(علیه السلام) هیزم تهیه می‌کرد، آب می‌آورد و جاروب می‌کرد و فاطمه(سلام الله علیها) آرد می‌کرد و آرد را خمیر می‌کرد و نان می‌پخت.


عقل

از مفروضات هر مسلمان این است که اسلام ، کامل ترین ادیان و مکاتب است و شیعیان این مفروض را نیز دارند که قول ، فعل و تقریر امام على علیه‌السلام، در بین مذاهب موجود، بهترین نگرش اسلامى است. یکی از زمینه‌هایی که امام علی(علیه السلام) در تاریخ سیاسی و اجتماعی خویش بدان پرداخته، بیان نارسایی‌ها و کمبودهای زنان است؛ در یک نگاه اجمالى به نهج البلاغه به نظر مى رسد که نگاه حضرت امیر علیه السلام به زنان مثبت نیست. برای درک دقیق مراد حضرت، باید کلام علی(علیه السلام) را با توجه به شأن صدور کلام حضرت شناخت تا روشن گردد کلام امام(علیه السلام) درباره‌ی زن به جنس زن در تمام روزگاران مربوط است یا تنها به زنان جامعه و عصر علی(علیه السلام) یا اعصار مشابه آن ارتباط دارد.

 

ادامه مطلب...
۰۷ ارديبهشت ۹۲ ، ۰۵:۳۹ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
علی علوی

قبر با مرده سخن می گوید!



بسم الله الرحمن الرحیم 



قبر با مرده سخن می گوید!


وقتی که بنده ی مومن وارد قبر می شود، زمین قبر به او می گوید «مرحبا، خوش آمدی، سوگند به خدا، من تو را دوست داشتم، در آن وقت که بر روی من راه می رفتی، و اکنون که در شکم من قرار گرفتی، بیشتر تو را دوست دارم،


قبر

«فإنّه و الله الجِدُّ لا اللّعِبُ، و الحقُّ لا الکذبُ و ما هو الا الموت اسمع داعیه، و اعجَلَ حادیه. فلا یغرَّنَّک سواد الناس من نفسک. و قَد رأیتَ مَن کان قَبلَکَ مِمَّن جمع المال و حَذِرَ الاقلالَ، و امن العقواب، طُولَ املٍ و استبعادَ أجلٍ، کیف نزل به المَوتُ فَازعَجَهُ عن وَطَنِهِ، و أخَذَهُ مِن مَأمَنِهِ، محمولاً علی اعوادِ المنایا..»1

 

شرح گفتار

کسانی که در این دنیا تنها به پول و ثروت اندیشیده، و از افکار دلفریب خود کاخی از آرزوهای دور و دراز دست و پا کرده اند، باید بدانند که چنین نگرشی در زندگی هرگز به صلاحشان نبوده، و در نهایت روزی می رسد که از افکار پوشالی آنها، جز حسرت و ندامتی جانکاه باقی نخواهد ماند. مشکل اساسی چنین انسان هایی در زندگی آن است که آنها حقیقت مرگ را به دست فراموشی سپرده و هرگز به آن نمی اندیشند.

مولای متقیان علی (علیه السلام) در فرازی از خطبه ی 132 نهج البلاغه، خطاب به چنین اشخاصی می فرماید: 

ادامه مطلب...
۰۷ ارديبهشت ۹۲ ، ۰۵:۳۸ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
علی علوی